סקר: ריבלין מוביל בבחירות לנשיאות

    אבי יעקב No Comments on סקר: ריבלין מוביל בבחירות לנשיאות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחודשיים לפני הבחירות לתפקיד נשיא המדינה טרם ידוע מי יהיו המועמדים הסופיים לתפקיד, אך מספר אישים כבר הביעו את רצונם להיות מועמדים לתפקיד. למרות שנשיא המדינה נבחר על ידי הכנסת, מעניין לבחון מי מהמועמדים מתאים ביותר בעיני הציבור להיות הנשיא העשירי של מדינת ישראל.

    בסקר מרכז גוטמן מבית המכון הישראלי לדמוקרטיה – שנערך בחודש אפריל מקרב המועמדים ח"כ ראובן (רובי) ריבלין מוביל בהפרש ניכר עם 27% תמיכה, לאחריו פרופ' דן שכטמן עם 11% אחוזי תמיכה, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר עם 10% תמיכה, שופטת בית המשפט בדימוס דליה דורנר עם 8% וח"כ מאיר שטרית עם 6% תמיכה.

    הממצא הבולט ביותר הוא שחלק ניכר מהציבור (38%) אינו יודע או מסרב לענות על השאלה. שיעור הערבים שהשיבו שאינם יודעים או שלא רצו לענות גבוה במיוחד ועומד על 76% מהם. גם נשאלים צעירים נטו לומר יותר "לא יודע" או לסרב לענות על השאלה יחסית לאנשים שהשתייכו לקבוצות גיל מבוגרות יותר.

    בקרב היהודים המועמד המוביל הוא ח"כ ראובן ריבלין (32%), ואילו בקרב הערבים המועמד המוביל הוא ח"כ בנימין בן-אליעזר (11%).

    בנוסף, ראובן ריבלין זוכה לתמיכה גבוהה במיוחד בקרב הדתיים (67%), דן שכטמן זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בקרב החילונים (20%), וגם דליה דורנר זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בקרב החילונים (12%). מאיר שטרית זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בקרב המסורתיים הדתיים והמסורתיים הלא-דתיים (10%, ו-14% תמיכה בהתאמה).

    ריבלין הוא גם המועמד המועדף בקרב הימין והימין המתון. בקרב מי שמזהים עצמם כמרכז מבחינת עמדות ביטחוניות-מדיניות המועמד המוביל הוא גם כן ריבלין, ואחריו דן שכטמן. בקרב מי שמזהים עצמם כשמאל מובילים דן שכטמן ובנימין בן אליעזר, ובקרב השמאל המתון מובילה דליה דורנר.



    0 תגובות